You are currently viewing Seimo narys L. Balsys: „Vilniaus miesto savivaldybės sprendimuose – per mažai dėmesio netaršiam viešajam transportui“
LLP Balsys Seimas Premjeras Butkevičius Teikimas Seimo narys Linas Balsys. Gedimino Savickio (ELTA) nuotr. Vilnius, 2014 m. liepos 15 d. (ELTA). Seimas pritarė Algirdo Butkevičiaus kandidatūrai į Ministrus Pirmininkus. Už balsavo 88 Seimo nariai, prieš - 36, susilaikė 7 parlamentarai. rb

Seimo narys L. Balsys: „Vilniaus miesto savivaldybės sprendimuose – per mažai dėmesio netaršiam viešajam transportui“

LLP Balsys Seimas Premjeras Butkevičius Teikimas Seimo narys Linas Balsys. Gedimino Savickio (ELTA) nuotr. Vilnius, 2014 m. liepos 15 d. (ELTA). Seimas pritarė Algirdo Butkevičiaus kandidatūrai į Ministrus Pirmininkus. Už balsavo 88 Seimo nariai, prieš - 36, susilaikė 7 parlamentarai. rb

Vilniaus miesto savivaldybės Taryba trečiadienį pritarė sprendimui nuomotis 150 žemagrindžių miesto tipo autobusų ir įsigyti 40 troleibusų. Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys Linas Balsys pasigedo miesto tarybos narių dėmesio elektriniam transportui.

„Panašu, kad šiuo sprendimu deklaruojama, kad didesnis dėmesys viešojo transporto sistemos plėtroje bus teikiamas autobusams, o ne elektriniams troleibusams. Taip pat panašu, jog pagrindinis viešųjų pirkimų kriterijus bus ekonominis naudingumas, o ne draugiškumas aplinkai. Susidaro įspūdis, kad bus perkami dyzelinu varomi autobusai, kurie tikrai neprisidės sprendžiant sostinės oro taršos problemą. Skaičiuojama, kad elektra varomas viešasis transportas kasmet gali sutaupyti 500 tonų išmetamos anglies dvideginio emisijos, lyginant su autobusais, varomais dyzelinu. Būtent į tai ir reikėtų atsižvelgti atnaujinant sostinės visuomeninį transportą. Dabartinis Vilniaus troleibusų parko amžiaus vidurkis siekia apie 21 metus, o daugiau nei 130 troleibusų yra net 20-30 metų senumo. Manau, kad daugiau dėmesio turėtų būti skirta viešojo transporto elektrifikavimui, o perkant autobusus prioritetą skirti bent jau biodujomis varomiems autobusams, dar geriau – elektriniams autobusams. Klaipėdoje į gatves jau išrieda lietuvių pagaminti elektrobusai, tad toli dairytis sprendimų nereikia“, – sakė L. Balsys.

L. Balsys teigia, kad Vilnius miesto savivaldybė, planuodama viešojo transporto plėtrą, turėtų sekti kitų Europos miestų patirtimi.

„Sostinėje jau ketvirtus metus iš eilės yra viršijama transporto sukelta kietųjų dalelių tarša. Miestas auga, didėja transporto srautai, todėl ir viešojo transporto plėtra turėtų būti planuojama tokia, kad ji spręstų miesto oro taršos problemas, o ne prisidėtų prie jų gilinimo. Pažangūs Europos miestai atsisakinėja dyzelinu varomo viešojo transporto. Palaipsniui pereiti prie švaresnio transporto ir nustoti naudoti dyzelinu varomus autobusus planuoja Amsterdamas, Paryžius, Madridas. Londono meras neseniai pranešė, kad miestas nuo 2018 metų nebepirks dyzelinu varomų dviaukščių autobusų“, – teigė parlamentaras.